Umění provází lidstvo od pravěku. Zajímá nás však i v současnosti? Obrazy, dekorace, i za pouhou výzdobou se toho však může skrývat daleko více...

Reklama nachází inspiraci v umění

13. května 2010 v 20:34 | Lucie Vaníčková
Umění, a to nejen výtvarné, je věčnou inspirací našeho reálného života. Podívejte se, jak se reklamní kreativci z celého světa inspirovali výtvarnými díly nejslavnějších malířů. A někdy se i povedla velmi trefná reklama:

"Mortein zabije všechny krysy." Jed na krysy propaguje agentura Euro RSCG z Chile parodií slavného obrazu "Poslední večeře" od Leonarda da Vinciho. Poznáte, kdo je zrádce?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Italové jsou velmi hrdí na své kulturní velikány, proto není divu, že je často zmiňují či na ně odkazují v reklamách. Např. v této na kávu Lavazza - espreso s italskou zkušeností - odkazují na slavnou kresbu Leonarda da Vinciho ,Proporce lidské postavy (Vitruvius). Reklamu vytvořila agentura Armando Testa z Itálie:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Kupte si brýle než bude pozdě", nabádá reklama na optiku. Že by ale nejslavnější díla Picassa vznikla kvůli vadě zraku, o tom se dá silně pochybovat. Nadsázka je však reklamě vlastní, jak předvedla agentura TBWA/PHS z Finska:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reklama na automobily Lexus zase zabrousila do tvorby Andyho Warhola a hlásá, že "každý kus je uměleckým dílem". Vytvořila ji agentura Saatchi & Saatchi ze Singapuru:
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama