Umění provází lidstvo od pravěku. Zajímá nás však i v současnosti? Obrazy, dekorace, i za pouhou výzdobou se toho však může skrývat daleko více...

Září 2011

Umění nebo dobrý marketing?

27. září 2011 v 15:04

Výstava Red Bull Art of Can vznikla již v roce 1999, kdy byla poprvé představena ve Vídni. Jedná se o výstavu různých výtvarných děl, jejichž základním materiálem musí být modrostříbrná plechovka známého nápoje Red Bull. Tvůrcem exponátů může být kdokoli, kdo si troufne na kreativní přetvoření plechovky od nápoje.

Tvůrci nebyli ve svých kreativních nápadech nijak omezeni a tak můžete vidět spoustu zajímavých nápadů, předmětů či objektů. Do soutěže se letos přihlásilo okolo 160 zájemců, což je zhruba dvojnásobný počet oproti roku 2007.


Umění plechovky, jak se dá volně přeložit název Art of Can, symbolizuje, že výrobce se nechce prezentovat jen přes energii či adrenalinové sporty, ale také přes kreativitu a tvořivost, kterou tímto podporuje.


Výstava probíhá v době od 23.9. do 2.10.2011 v Praze 1, Pařížská 25.

A co vy? Navštívíte tuto výstavu?
Myslíte si, že je to zajímavý umělecký počin nebo jen promyšlený marketing a PR výrobce?